Blog over signing, imaging, binnen en buiten bewegwijzering, buitenreclame, lichtreclame en alles wat op mijn pad komt als marketingmanager van Sign & Image.
woensdag 30 maart 2011
Spadel kampt met zwakke markt en kraanwater
De Belgische waterfabrikant Spadel, bekend vooral van het merk Spa, heeft het voorbije boekjaar opnieuw zwakkere cijfers geboekt als gevolg van een dalende verkoop van flessenwater in de Benelux. Kijk dat is nog eens goed nieuws. Spa heeft jaren lang gedaan alsof kraanwater geen concurrentie is voor hun flessenwater.
Alle verschillende initiatieven ter promotie van kraanwater lijken toch hun vruchten af te werpen. De consument let niet alleen op de kleintjes maar wordt ook bewuster. Waarom flessenwater koepen als er fantastisch water uit de kraan komt.
Deze trend zien we steeds meer verschuiven naar de HORECA. Niet alleen thuis drinkt men meer kraanwater, maar ook in restaurants vraagt men steeds vaker om kraanwater. Niet omdat het het goedkoop is, maar omdat het kan.
Spadel kampt met zwakke markt en kraanwater - Watercompany
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten