zaterdag 17 maart 2012

Catering en drankautomaten op het werk een luxe


Het is al weer een maand of twee geleden, of men mij wat mocht vragen over automatencatering op het werk. Ik was het al weer bijna vergeten tot Office Magazine mij vorige week vroeg of mijn antwoord op de stelling gepubliceerd mocht worden.

De stelling luidde:  Catering in het algemeen, en veelzijdige drankenautomaten en –machines zijn een luxe en het is logisch dat daar als eerste op bezuinigd wordt.

Actueel onderwerp, in tijden van crisis gaat men als bedrijf toch even kijken hoe je je centen het beste kunt gebruiken. Gezien de leads die wij binnen krijgen lijken die centen niet in de eerste plaats naar de werknemers te gaan. Het is natuurlijk een beetje preken voor eigen parochie maar mijn antwoord was dat het juist niet logisch is te bezuinigen op deze automaten. Juist in een tijd waar bij personeel op alles wordt bezuinigd is het van belang dat secundaire voorzieningen goed geregeld zijn. Wij zien zelf een trend van luxere koffieautomaten met betere koffie, maar ook met gescheiden waterkoelers voor plat en bruisend water.De pantry wordt de nieuwe ontmoetingsruimte. Bij bezoek op kantoor wil men quality time en interactie met collega’s. als werkgever is het fout om koffiedrinken als een werkonderbreking te zien. De nieuwe luxere coffeecorners zorgen juist voor een informelere omgang onderling, waar ondertussen ook nog gewerkt kan worden. Thuis is men tegenwoordig van alle gemakken voorzien. Om de trek naar kantoor te krijgen redt men het dan ook niet met een simpele koffieautomaat en een plastic waterkoeler met losse flessen. Het bezoek aan kantoor hoort een meerwaarde te hebben. Gekoeld water, goede koffie, diverse soorten thee en een mooie en of gezellige uitstraling zijn dan productiviteit verhogend.

Ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik lees graag jullie reactie.

Catering en drankautomaten op het werk een luxe - Watercompany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten