Heeft Social Media zakelijk gezien eigenlijk wel zin? vroeg een van mijn klanten afgelopen week. Deze vraag kwam kort nadat hij mij uitgebreid had verteld dat hij bezig was met een cursus Duits voor gevorderden.
Ik heb geantwoord met een tegenvraag: Heeft het beheersen van de Duitse taal zakelijk gezien eigenlijk nog wel zin? Natuurlijk, was zijn antwoord. Maar iedere Duitser spreekt tegenwoordig toch vloeiend engels, of begrijpt in ieder geval toch wat er wordt bedoeld? 'Ja, maar je moest eens weten wat de toegevoegde waarde is als ik mijn klanten in hun eigen taal aan spreek'.
Zo zie ik dus ook Social Media.
Natuurlijk hebben wij een Sign & Image website waarop wij goed kunnen communiceren met onze klanten. Maar er zijn dagen dat wij meer bezoekers op onze Facebook pagina krijgen dan op de site. Daarnaast krijg ik eigenlijk nooit een mailtje van klanten met foto's van hun projecten met onze systemen, wel delen ze deze projecten bij ons op Facebook of Twitter. Overigens zet ik ook weer een ander soort informatie op Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en Pinterest.
Als ik dan kijk dat 20% van ons web bezoek via Social Media binnenkomt dan is er voor mij maar 1 antwoord. Ja Social Media heeft zakelijk wel degelijk nut.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten