Blog over signing, imaging, binnen en buiten bewegwijzering, buitenreclame, lichtreclame en alles wat op mijn pad komt als marketingmanager van Sign & Image.
maandag 28 juni 2010
Nationaal Hitteplan in werking - Watercompany
Het is inmiddels geen punt van discussie meer dat het klimaat langzaam maar zeker aan het veranderen is. Hittegolven zijn daardoor in de toekomst eerder regel dan uitzondering: dit is reden om actie te ondernemen. Daarom hebben GGD-Nederland, RIVM, GHOR Nederland, ActiZ, het Nederlandse Rode Kruis, het KNMI onder regie van het ministerie van VWS in 2007 het Nationaal Hitteplan opgesteld.
Bij hoge temperaturen vindt de koeling van het lichaam voornamelijk plaats door verdamping van transpiratievocht. Daarom is het belangrijk om veel te drinken, zodat de transpiratie op gang blijft.
Bij het ouder worden neemt het vermogen om te transpireren af. Bovendien is het dorstgevoel vaak wat minder sterk. Hierdoor hebben ouderen, zelfs als ze verder niets mankeren, gauw last van de warmte.
Nationaal Hitteplan in werking - Watercompany
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten