woensdag 10 augustus 2011

Water in de horeca


'lets alledaags als water kan een explosief onderwerp zijn in de horeca. Want hoe gaan we er mee om? Zetten we het op de kaart of gewoon op tafel? En brengen we het in rekening? Er zijn mogelijkheden om verantwoord en met een prijskaartje kraanwater op de kaart te zetten.'

Horeca Entree heeft in de editie juli augustus de concepten van Watercompany, Well Water en WeTapWater vergeleken. Opvallend is dat het stuk nog redelijk richting flessenwater is geschreven met passages als 'vrijwel identiek aan bronwater', alsof bronwater een betere smaak zou hebben dan kraanwater. Jammer dat die suggestie wordt gewekt.

Gelukkig zijn er steeds meer restaurateurs die die beleving niet hebben, sterker nog zij kiezen bewust voor een systeem dat het water behandeld. Enerzijds vanwege milieu of kosten aspect, en anderzijds omdat zij het belangrijk vinden zelf invloed te kunnen uitoefenen op het soort water dat zij serveren. Dit eigen tafelwater in eigen fles met eigen boodschap wordt zeer gewaardeerd door de gast.

Ik vond het overigens opvallend dat het artikel weinig zegt over het verwachtingspatroon van de gast. Bij WeTapWater werd zelfs genoemd dan hun concept enkel uit ging van de gast en niet vanuit de ondernemer. Is het niet zo dat de betere ondernemer rekening houdt met de wensen van de gast??


Water in de horeca - Watercompany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten